ILIKESCOUTING


mesaj-0170Am ajuns să fiu cercetaș dintr-o întâmplare, când eram în clasa a 6-a. Nu știam nimic despre cercetași dar poveștile auzite m-au determinat să vreau să fiu unul. Le mulțumesc părinților mei că au avut curajul să mă lase la nici 14 ani să plec de acasă pentru o zi sau mai multe, cu cercetașii.

Liderii pe care i-am avut ca temerar au avut grijă să ne arate, mie și celorlalți cercetași din patrula mea, ce înseamnă un hike, sau cum se acordă primul ajutor, cum se fac noduri și la ce folosesc ele. Cum se ține corect o hartă, cum să te orientezi după muschiul copacilor sau cum să-ți pui cortul și  faci focul.

Mi-am testat și întrecut limitele. Pe ale mele și ale mamei mele, care între noi fie vorba m-ar fi lăsat la ușă când mă vedea cât noroi pot aduce acasă, dupa un hike cercetășesc.

Am învățat să fiu mai organizată, să nu mă pun pe mine pe primul plan, să îi ajut și pe ceilați. Să îmi împart mâncarea cu cel de lângă mine, poate îi este poftă.

Am devenit o persoană mai deschisă, mai sociabilă, mai tolerantă. Am cunoscut locuri și oameni noi.

Am învățat că cercetașul face o faptă bună în fiecare zi, oricât de neînsemnată ar fi ea (acum un am am ajuns cu o bătrânică la spital). Că cercetașul își respectă cuvântul dat, că nu minte (clătite la 40 de grade), că e curat la trup și la suflet, sau că iubește natura.

De multe ori sunt întrebată de ce încă mai sunt cercetaș. Răspunsul e de fapt o întrebare: poți renunța la familia care te-a crescut? În cazul meu cercetășia este o mare familie, o a doua, mai puțin convențională.

Cercetășia m-a pregătit pentru viață.

Scopul proiectului “Ilikescouting…” este acela de a le arăta oamenilor din jurul nostru de ce ne place nouă să cercetășim. În fotografii apar cercetașii Centrului Universitar București și a fost realizat cu ocazia zilei de 22 februarie, ziua Mondială a Cercetășiei.

Gata oricând, oricum, orinde 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

